ラスターハウスキーピング合同会社(以下「当社」といいます。)は、当社が提供する全てのサービス(以下「本サービス」といいます。)における顧客の個人情報の取扱いについて、以下のとおりプライバシーポリシー(以下「本ポリシー」といいます。)を定めます。

第1条(個人情報)

「個人情報」とは、個人情報保護法にいう「個人情報」を意味するものとし、生存する個人に関する情報であって、当該情報に含まれる氏名、生年月日、住所、電話番号、連絡先その他の記述等により特定の個人を識別できる情報及び容貌、指紋、声紋にかかるデータ及び健康保険証の保険者番号などの当該情報単体から特定の個人を識別できる情報(個人識別情報)を意味します。

第2条(個人情報の収集方法)

当社は、顧客に対し、顧客が本サービスを利用する際に氏名、住所、電話番号、メールアドレス、銀行口座番号、クレジットカード番号、運転免許証番号などの個人情報をお尋ねすることがあります。また、顧客の個人情報を含む取引記録や決済に関する情報を、オンライン決済サービスなどから収集することがあります。

第3条(個人情報を収集・利用する目的)

当社が個人情報を収集・利用する目的は、以下のとおりです。

  1. 本サービスの提供のため

  2. 顧客からのお問い合わせに回答するため(本人確認を行うことを含む)

  3. 顧客が利用中のサービスの更新情報、キャンペーン等及び当社が提供する他のサービスの案内のメールを送付するため

  4. 重要なお知らせや緊急時など必要に応じたご連絡のため

  5. 利用規約に違反した顧客や、不正・不当な目的でサービスを利用しようとする顧客の特定をし、ご利用をお断りするため

  6. 顧客にご自身の登録情報の閲覧や変更、削除を行っていただくため

  7. 顧客に利用料金を請求するため

  8. 上記の利用目的に付随する目的

第4条(利用目的の変更)

  1. 当社は、利用目的が変更前と関連性を有すると合理的に認められる場合に限り、個人情報の利用目的を変更するものとします。

  2. 利用目的の変更を行った場合には、変更後の目的について、当社所定の方法により、顧客に通知し、または本ウェブサイト上に公表するものとします。

第5条(個人情報を安全に管理するための措置)

当社は、個人情報を正確かつ最新の内容に保つよう努め、不正なアクセス・改ざん・漏えい・滅失及び毀損から保護するため全従業員及び役員に対して教育研修を実施しています。また、個人情報の現場での管理についても定期的な点検を行っています。

第6条(個人情報の第三者提供)

  1. 当社は、次に掲げる場合を除いて、あらかじめ顧客の同意を得ることなく、第三者に個人情報を提供することはありません。ただし、個人情報保護法その他の法令で認められる場合を除きます。

    1. 人の生命、身体または財産の保護のために必要がある場合であって、本人の同意を得ることが困難であるとき

    2. 国の機関もしくは地方公共団体またはその委託を受けた者が法令の定める事務を遂行することに対して協力する必要がある場合であって、本人の同意を得ることにより当該事務の遂行に支障を及ぼすおそれがあるとき

    3. 公衆衛生の向上または児童の健全な育成の推進のために特に必要がある場合であって、本人の同意を得ることが困難であるとき

    4. 予め次の事項を告知あるいは公表し、かつ当社が個人情報保護委員会に届出をしたとき

      1. 利用目的に第三者への提供を含むこと

      2. 第三者に提供されるデータの項目

      3. 第三者への提供の手段または方法

      4. 本人の求めに応じて個人情報の第三者への提供を停止すること

      5. 本人の求めを受け付ける方法

  2. 前項の定めにかかわらず、次に掲げる場合には、当該情報の提供先は第三者に該当しないものとします。

    1. 当社が利用目的の達成に必要な範囲内において個人情報の取扱いの全部または一部を委託する場合

    2. 合併その他の事由による事業の承継に伴って個人情報が提供される場合

    3. 個人情報を特定の者との間で共同して利用する場合であって、その旨並びに共同して利用される個人情報の項目、共同して利用する者の範囲、利用する者の利用目的および当該個人情報の管理について責任を有する者の氏名または名称について、あらかじめ本人に通知し、または本人が容易に知り得る状態に置いた場合

第7条(個人情報の開示)

  1. 当社は、本人から個人情報の開示を求められたときは、本人に対し、遅滞なくこれを開示します。ただし、開示することにより次のいずれかに該当する場合は、その全部または一部を開示しないこともあり、開示しない決定をした場合には、その旨を遅滞なく通知します。なお、個人情報の開示に際しては、1件あたり3,000円の手数料を申し受けます。

    1. 本人または第三者の生命、身体、財産その他の権利利益を害するおそれがある場合

    2. 当社の業務の適正な実施に著しい支障を及ぼすおそれがある場合

    3. その他法令に違反することとなる場合

  2. 前項の定めにかかわらず、履歴情報および特性情報などの個人情報以外の情報については、原則として開示いたしません。

第8条(個人情報の訂正および削除)

  1. 顧客は、当社の保有する自己の個人情報が誤った情報である場合には、当社が定める手続きにより、当社に対して個人情報の訂正、追加または削除(以下「訂正等」といいます。)を請求することができます。

  2. 当社は、顧客から前項の請求を受けてその請求に応じる必要があると判断した場合には、遅滞なく、当該個人情報の訂正等を行うものとします。

  3. 当社は、前項の規定に基づき訂正等を行った場合、または訂正等を行わない旨の決定をしたときは遅滞なく、これを顧客に通知します。

第9条(個人情報の利用停止等)

  1. 当社は、本人から、個人情報が、利用目的の範囲を超えて取り扱われているという理由、または不正の手段により取得されたものであるという理由により、その利用の停止または消去(以下「利用停止等」といいます。)を求められた場合には、遅滞なく必要な調査を行います。

  2. 前項の調査結果に基づき、その請求に応じる必要があると判断した場合には、遅滞なく、当該個人情報の利用停止等を行います。

  3. 当社は、前項の規定に基づき利用停止等を行った場合、または利用停止等を行わない旨の決定をしたときは、遅滞なく、これを顧客に通知します。

  4. 前2項にかかわらず、利用停止等に多額の費用を有する場合その他利用停止等を行うことが困難な場合であって、顧客の権利利益を保護するために必要なこれに代わるべき措置をとれる場合は、この代替策を講じるものとします。

第10条(プライバシーポリシーの変更)

  1. 本ポリシーの内容は、法令その他本ポリシーに別段の定めのある事項を除いて、顧客に通知することなく、変更することができるものとします。

  2. 当社が別途定める場合を除いて、変更後のプライバシーポリシーは、本ウェブサイトに掲載したときから効力を生じるものとします。

第11条(お問い合わせ窓口)

本ポリシーに関するお問い合わせは、下記の窓口までお願いいたします。

住所:〒904-2143 沖縄県沖縄市知花6-1-24 203号
社名:ラスターハウスキーピング合同会社
担当部署:法務・コンプライアンス部(データ保護担当)
Eメールアドレス:legal@lustrehousekeeping.com

第12条(プライバシーポリシーの制定日及び改定日)

制定:2023年8月4日
改定:2025年10月1日



English translation for reference only. In case of any discrepancy or inconsistency, the Japanese version shall prevail.

Lustre Housekeeping G.K. (hereinafter referred to as “the Company”) hereby establishes the following Privacy Policy (hereinafter referred to as “this Policy”) concerning the handling of personal information of customers in all services provided by the Company (hereinafter referred to as “the Services”).

Article 1 (Definition of Personal Information)

“Personal Information” refers to “personal information” as defined in the Act on the Protection of Personal Information, meaning information related to a living individual that can identify a specific individual through the inclusion of a name, date of birth, address, telephone number, contact details, or other descriptions, as well as data such as appearance, fingerprints, voiceprints, and the insurer number on a health insurance card that can identify a specific individual by itself (personal identification information).

Article 2 (Method of Collecting Personal Information)

The Company may request customers to provide personal information such as name, address, telephone number, email address, bank account number, credit card number, and driver’s license number when using the Services. The Company may also collect transaction records and payment information containing personal information from partners, such as settlement service providers.

Article 3 (Purpose of Collecting and Using Personal Information)

The Company collects and uses personal information for the following purposes:

  1. To provide and operate the Services

  2. To respond to customer inquiries (including identity verification)

  3. To send information about updates, campaigns, and other services provided by the Company

  4. To contact customers as necessary for important notices or emergencies

  5. To identify and restrict users who violate the Terms of Use or attempt to use the Services for fraudulent or improper purposes

  6. To allow customers to view, modify, or delete their registered information

  7. To bill customers for service fees

  8. For purposes incidental to the above

Article 4 (Change of Purpose of Use)

The Company may change the purpose of use of personal information only when it is reasonably related to the original purpose.
If the purpose of use is changed, the Company shall notify customers or announce it on this website by the prescribed method.

Article 5 (Measures for Safe Management of Personal Information)

The Company strives to keep personal information accurate and up to date, and implements training for all officers and employees to prevent unauthorized access, alteration, leakage, loss, or damage. Regular inspections are conducted to ensure proper on-site management.

Article 6 (Provision of Personal Information to Third Parties)

The Company will not provide personal information to third parties without the prior consent of the customer, except in the following cases or as permitted by law:

  1. When necessary to protect a person’s life, body, or property and it is difficult to obtain consent

  2. When cooperation with a national or local government agency is necessary for the performance of duties prescribed by law, and obtaining consent may hinder such performance

  3. When necessary for improving public health or promoting the sound upbringing of children, and it is difficult to obtain consent

  4. When prior notice or public announcement has been made regarding the following items and the Company has submitted notification to the Personal Information Protection Commission:
     (a) The inclusion of provision to third parties in the purpose of use
     (b) The items of data provided to third parties
     (c) The means or methods of provision
     (d) The procedure for requesting cessation of provision to third parties
     (e) The method for receiving such requests

Notwithstanding the above, the following cases are not considered as provision to third parties:

  1. When the Company outsources all or part of personal information handling to the extent necessary to achieve the purpose of use

  2. When personal information is provided as a result of business succession through merger or other means

  3. When personal information is used jointly with specific parties, provided that the scope, purpose, and responsible party are notified or made easily accessible to the individual in advance

Article 7 (Disclosure of Personal Information)

When a customer requests disclosure of their personal information, the Company shall respond without delay. However, the Company may refuse disclosure in whole or in part if:

  1. It may harm the life, body, property, or other rights and interests of the individual or a third party

  2. It may seriously impede the proper execution of the Company’s business

  3. It would violate laws or regulations

A handling fee of 3,000 yen per request shall apply.
Records and attribute information not constituting personal information are not subject to disclosure.

Article 8 (Correction and Deletion of Personal Information)

If a customer’s personal information held by the Company is incorrect, the customer may request correction, addition, or deletion (“Correction, etc.”) in accordance with prescribed procedures. The Company shall promptly carry out the Correction, etc. if deemed necessary, and notify the customer of the result without delay.

Article 9 (Suspension of Use, etc. of Personal Information)

If the Company is requested by an individual to suspend the use or erase personal information on the grounds that it was handled beyond the scope of the stated purpose or obtained by improper means, the Company shall investigate promptly and, if appropriate, take necessary measures and notify the individual. If suspension is difficult due to excessive cost or technical constraints, the Company shall take alternative measures to protect the individual’s rights and interests.

Article 10 (Changes to this Policy)

Except as otherwise provided by law or this Policy, the Company may revise this Policy without prior notice.
Unless otherwise specified, the revised Policy shall take effect upon publication on this website.

Article 11 (Contact for Inquiries)

For any inquiries regarding this Policy, please contact the following office:

Address: 6-1-24-203 Chibana, Okinawa City, Okinawa 904-2143, Japan
Company Name: Lustre Housekeeping G.K.
Responsible Department: Legal & Compliance Department (Data Protection Officer)
Email: legal@lustrehousekeeping.com

Article 12 (Date of Establishment and Revision)

Established: August 4, 2023
Revised: October 31, 2025